Lotus Omega Service Manuals:
Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF” |
![]() |
Lotus Omega / Carlton workshop manual electric mechanical “PDF” |
![]() |
Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF” |
![]() |
.
Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),
Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler
Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre
Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200
Transmission (ratio/mph per 1,000 rpm)
- 1st: 2.68/08.2
- 2nd: 1.80/12.2
- 3rd: 1.29/17.0
- 4th: 1.00/22.0
- 5th: 0.75/29.4
- 6th: 0.50/44. I
- Reverse: N/A
- Final drive ratio: 3.45:1
Rims & Tyres :
- Front: Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
- Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17
Brakes:
- 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering:
- Re circulating ball, power-assisted.
Performance (km/h/secs):
- 0-100: 4.8
- 0-200: 14.1
- 1/4-mile (secs): 13.5
Maximum speed: 312 hm/h driven in 5th gear.
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.
Bijzonder heden:
Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D
Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !
Lotus Omega Service Manuals:
Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”
Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),
Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler
Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre
Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200
Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1
Rims & Tyres :
Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17
Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.
Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.
==>
Bijzonder heden:
Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D
Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !
Lotus Omega Service Manuals:
Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”
Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),
Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler
Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre
Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200
Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1
Rims & Tyres :
Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17
Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.
Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.
==>
Bijzonder heden:
Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D
Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !
Lotus Omega Service Manuals:
Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”
Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),
Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler
Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre
Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200
Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1
Rims & Tyres :
Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17
Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.
Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.
==>
Bijzonder heden:
Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D
Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !
Lotus Omega Service Manuals:
Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”
Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),
Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler
Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre
Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200
Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1
Rims & Tyres :
Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17
Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.
Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.
==>
Bijzonder heden:
Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D
Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !
Lotus Omega Service Manuals:
Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”
Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),
Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler
Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre
Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200
Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1
Rims & Tyres :
Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17
Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.
Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.
==>
Bijzonder heden:
Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D
Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !
Lotus Omega Service Manuals:
Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”
Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),
Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler
Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre
Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200
Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1
Rims & Tyres :
Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17
Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.
Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.
==>
Bijzonder heden:
Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D
Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !
Lotus Omega Service Manuals:
Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”
Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),
Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler
Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre
Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200
Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1
Rims & Tyres :
Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17
Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.
Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.
==>
Bijzonder heden:
Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D
Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !
Lotus Omega Service Manuals:
Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”
Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),
Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler
Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre
Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200
Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1
Rims & Tyres :
Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17
Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.
Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.
Bijzonder heden:
Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D
Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !
Lotus Omega Service Manuals:
Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”
Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),
Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler
Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre
Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200
Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1
Rims & Tyres :
Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17
Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.
Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.
Bijzonder heden:
Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D
Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !
Lotus Omega Service Manuals:
Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”
Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”
Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),
Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler
Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre
Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200
Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1
Rims & Tyres :
Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17
Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.
Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.