Tech Info

Lotus Omega Service Manuals:

Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton workshop manual electric mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”

.

ECU Mapping HEX dump “BIN”

Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),

Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler

Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre

Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200

Transmission (ratio/mph per 1,000 rpm)

  • 1st:           2.68/08.2
  • 2nd:        1.80/12.2
  • 3rd:        1.29/17.0
  • 4th:        1.00/22.0
  • 5th:        0.75/29.4
  • 6th:        0.50/44. I
  • Reverse:     N/A
  • Final drive ratio: 3.45:1

Rims & Tyres :

  • Front:     Alloy, 17×8.5 Inch      235/45ZR17
  • Rear:      Alloy, 17×9.5 Inch      265/40ZR17

Brakes:

  • 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system

Steering:

  • Re circulating ball, power-assisted.

Performance (km/h/secs):

  • 0-100: 4.8
  • 0-200: 14.1
  • 1/4-mile (secs): 13.5

Maximum speed: 312 hm/h driven in 5th gear.
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.

Lotus-Omega_Engine_on_standard

Bijzonder heden:

Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D

Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !

Lotus Omega Service Manuals:

Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”

Gearbox Manual ZF_S6-40 “ZIP”

ECU Mapping HEX dump “BIN”

Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),

Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler

Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre

Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200

Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1

Rims & Tyres :

Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17

Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.

Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.

==>

Bijzonder heden:

Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D

Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !

Lotus Omega Service Manuals:

Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”

Gearbox Manual ZF_S6-40 “ZIP”

ECU Mapping HEX dump “BIN”

Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),

Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler

Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre

Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200

Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1

Rims & Tyres :

Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17

Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.

Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.

==>


Bijzonder heden:

Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D

Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !

Lotus Omega Service Manuals:

Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”

Gearbox Manual ZF_S6-40 “ZIP”

ECU Mapping HEX dump “BIN”

Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),

Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler

Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre

Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200

Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1

Rims & Tyres :

Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17

Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.

Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.

==>


Bijzonder heden:

Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D

Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !

Lotus Omega Service Manuals:

Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”

Gearbox Manual ZF_S6-40 “ZIP”

ECU Mapping HEX dump “BIN”

Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),

Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler

Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre

Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200

Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1

Rims & Tyres :

Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17

Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.

Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.

==>

Bijzonder heden:

Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D

Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !

Lotus Omega Service Manuals:

Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”

Gearbox Manual ZF_S6-40 “ZIP”

ECU Mapping HEX dump “BIN”

Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),

Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler

Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre

Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200

Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1

Rims & Tyres :

Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17

Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.

Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.

==>

Bijzonder heden:

Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D

Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !

Lotus Omega Service Manuals:

Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”

Gearbox Manual ZF_S6-40 “ZIP”

ECU Mapping HEX dump “BIN”

Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),

Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler

Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre

Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200

Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1

Rims & Tyres :

Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17

Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.

Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.

==>

Bijzonder heden:

Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D

Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !

Lotus Omega Service Manuals:

Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”

Gearbox Manual ZF_S6-40 “ZIP”

ECU Mapping HEX dump “BIN”

Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),

Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler

Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre

Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200

Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1

Rims & Tyres :

Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17

Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.

Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.

==>

Bijzonder heden:

Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D

Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !

Lotus Omega Service Manuals:

Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”

Gearbox Manual ZF_S6-40 “ZIP”

ECU Mapping HEX dump “BIN”

Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),

Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler

Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre

Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200

Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1

Rims & Tyres :

Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17

Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.

Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.

Bijzonder heden:

Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D

Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !

Lotus Omega Service Manuals:

Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”

Gearbox Manual ZF_S6-40 “ZIP”

ECU Mapping HEX dump “BIN”

Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),

Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler

Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre

Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200

Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1

Rims & Tyres :

Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17

Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.

Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.

Bijzonder heden:

Kenteken: 86 – JK – TK Productie nummer 0488D

Bij deze is het merk “Lotus” en geen Opel ! zoals bij velen te zien zal zijn.
Elk auto merk heeft zijn eigen chassiscode als identificatie.
Voor Lotus is dit SCC en voor Opel WOL.
Hierdoor kan men onder andere de replica’s van de originele onderscheiden.
Het model is Omega A Lotus , wat ook de juiste handelsbenaming is. ( Type 104 )
Nummer 488D weegt 1540 Kg en geen 1665 Kg !

Lotus Omega Service Manuals:

Lotus Omega / Carlton workshop manual mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton workshop manual electro mechanical “PDF”

Lotus Omega / Carlton Training Manual “PDF”

Gearbox Manual ZF_S6-40 “ZIP”

ECU Mapping HEX dump “BIN”

Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),

Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler

Bore × stroke: 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio: 1.12
Displacement: 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity: 602.5 cc /cylinder
Compression ratio: 8.20:1
Max. output: 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque: 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm: 6253 rpm
Specific output: 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque: 157.12 Nm/litre

Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200

Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st: 2.68/08.2
2nd: 1.80/12.2
3rd: 1.29/17.0
4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4
6th: 0.50/44. I
Reverse: N/A
Final drive ratio: 3.45:1

Rims & Tyres :

Front:Alloy, 17×8.5 Inch 235/45ZR17
Rear: Alloy, 17×9.5 Inch 265/40ZR17

Brakes: 330mm ventilated discs with AP Titanium Brake Calipers & ABS system
Steering: Re circulating ball, power-assisted.

Performance (km/h/secs)
0-100: 4.8
0-200: 14.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (km/h): 312 driven in 5th gear !!!
No higher speed due to RPM limiter @ 6000 rpm.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s